Między widowiskiem a wiecem wyborczym. O popkulturyzacji kampanii wyborczych w Polsce na wybranych przykładach

Between spectacle and election rally. On the pop-culture of election campaigns in Poland based on selected examples

Autor

  • Paula Faustyna Rumanowska Uniwersytet Opolski

DOI:

https://doi.org/10.24917/20813333.35.10

Słowa kluczowe:

popkultura, wiec wyborczy, show, kampanie wyborcze, election rally, election campaigns

Abstrakt

Współcześnie wiece wyborcze przybierają formę spektaklu, co jest przejawem zjawiska zwanego popkulturyzacją. Zjawisko to nasila się wraz z rozwojem Internetu i mediów społecznościowych. Celem artykułu jest analiza istoty tego procesu, definiując popkulturyzację jako wprowadzanie elementów estetyki, formy i narracji charakterystycznych dla kultury masowej do praktyk politycznych w celu zwiększenia ich atrakcyjności dla młodszego elektoratu.

 

 

Nowadays, election rallies take the form of a spectacle, which is a manifestation of the phenomenon known as pop-culturization. This phenomenon is intensifying with the development of the Internet and social media. The aim of the article is to analyze the essence of this process, defining pop culturization as the introduction of elements of aesthetics, form and narrative characteristic of mass culture into political practices in order to increase their attractiveness to the younger electorate.

Pobrania

Opublikowane

2025-12-24