Demagog w oblężonej twierdzy. Analiza treści przekazu komunikowanego przez Janusza Korwin-Mikkego podczas kampanii wyborczej do wyborów prezydenckich 2015 r.
Abstract
The purpose of the article is to present the aspects of demagoguery in Janusz Korwin-Mikke’s political appeal during presidential election campaign in 2015. The aim is to show
how demagoguery is used by him to create the besieged fortress syndrome. The author
stresses a broad spectrum of rhetorical manipulatory strategies, which includes providing
demonic images of political opponents on the one side and idealized vision of Korwin-Mikke’s
supporters on the other.
Keywords: demagoguery, besieged fortress syndrome, manipulatory strategies, political
appeal
Downloads
Published
2018-09-18
Issue
Section
Scientific paper
License
Redakcja przyjmuje do druku teksty oryginalne, wcześniej niepublikowane. Treść czasopisma jest dostępna na licencji Creative Commons (CC-BY-NC-ND 3.0 PL)
Licencja ta zezwala na wykorzystanie materiałów opublikowanych w czasopiśmie w celach niekomercyjnych np. komentarza, krytyki, informacji, archiwizacji, nauczania lub prowadzenia badań, z poszanowaniem aktualnie obowiązującego prawa autorskiego (ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych Dz.U. 1994 nr 24 poz. 83 z poźn. zm.). Zgodnie z wymogami licencji, konieczne jest dokładne podanie źródła cytowania lub parafrazowania oraz zachowanie tekstu w oryginalnej postaci (zakaz tworzenia utworów zależnych).